Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Fotorelacje

Powrót

Budowa łącznicy kolejowej: Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki:

Inwestycja ta obejmuje budowę dwóch wiaduktów kolejowych w formie estakad pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki (nowa nazwa: Kraków Podgórze) wraz z kompleksową przebudową tych przystanków i włączeniem nowego układu torowego do obecnej infrastruktury. Prace obejmują również budowę nowych systemów i urządzeń SRK oraz modernizację tych już istniejących. Podmiotem odpowiedzialnym za kontakt są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a generalnym wykonawcą inwestycji firma Budimex.
Wybudowane łącznice skrócą czas przejazdu ze stacji Kraków Główny w kierunku Zakopanego o około 15 minut. Obecnie pociągi na tej relacji muszą być kierowane na stację Kraków Płaszów, gdzie następuje zmiana czoła, po której dopiero składy odjeżdżają na kolejową "zakopiankę".
Inwestycja ma też bardzo duże znaczenie z punktu widzenia uruchamianych w Małopolsce linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA).

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie: http://www.zablocie-krzemionki.pl

Poniżej zdjęcia z postępów przy realizacji inwestycji w kolejności od najnowszych.


15.06.2017r.

   
Gotowe wiadukty estakady
  


   
Wejście na przystanek Kraków Podgórze z ul. Wielickiej
  


 
Przystanek Kraków Podgórze (dawny Kr. Krzemionki)
  

 
Widok w kierunku zachodnim (Kraków Bonarka)
  

 
Widok w kierunku wschodnim
(w lewo: Kraków Zabłocie, w prawo: Kraków Płaszów)
  


   
Widok rampy najazdowej estakady
od strony zachodniej i wiadukt estakady
  

 
Schody i pochylnie do przejścia podziemnego
między peronami dla kierunku: Kraków Płaszów, a peronami w kierunku: Kraków Zabłocie




15.06.2017r.

 
Widok w kierunku zachodnim (Kraków Bonarka) -
po prawej budowany tor w kierunku estakady
  

 
Widok w kierunku zachodnim (Kraków Bonarka) -
  

     
Widok w kierunku wschodnim - budowane perony przystanku Kr. Krzemionki
  

 
Po prawej tory w kierunku Kr. Płaszowa
i peron przystanku Kr. Krzemionki.
  

 
Wiadukty estakady - widok z peronu Kr. Krzemionki
  

 
Parking przystanku Kraków Krzemionki
  

 
Wiadukty estakady - obszar nowobudowanego przystanku Kr. Krzemionki
  

   
Wiadukty estakady nad skrzyżowaniem ul. Wielickiej / al. Powst. Śląskich / al. Powst. Wielkopolskich
  

   
Budowane wejścia na perony przystanku Kr. Krzemionki
  

     
Wiadukty estakady
  

   
Widok w kierunku przystanku Kr. Zabłocie
  

     
Przebudowywany przytanek Kraków Zabłocie
  





02.05.2017r.

 
Widok w kierunku zachodnim (Kraków Bonarka) -
po prawej przygotowane podtorze dla torów w kierunku estakady
  

   
Widok od strony Krzemionek - po prawej przystanek
  

   
Początek wiaduktu wzdłuż ul Powt. Śląskich
  

   
Wiadukty łącznicy - nad skrzyżowaniem Wielicka / Powstańców
  

 
Budowane wejście na perony przystanku (węzeł przesiadkowy TRAM / BUS)
  

   
Wiadukty łącznicy pomiędzy skrzyżowaniem, a przystankiem Kr. Zabłocie
  

 
Początek wiaduktów przy przystanku Kr. Zabłocie
  





25.09.2016r.

 
Widok od strony Krzemionek - po prawej przystanek
  

  Widok od strony Krzemionek  

 
Przebudowywany przystanek Kr. Krzemionki
  


     

   
Wiadukty łącznicy - rejon skrzyżowania Wielicka / Powstańców
  


   
Wiadukty łącznicy - rejon: ul. Dąbrowskiego i Dekerta
  


 
Przyczółek od strony Zabłocia
  


     
Przystanek Kraków Zabłocie
  


  Most na Wiśle i widoczny nowy przystanek Kr. Zabłocie.  





12.06.2016r.

       
Budowa łącznicy
  






Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl